perjantai 11. syyskuuta 2009

Tein pipån ♥




Virkkasin kahdella langalla, keltaisella ja mustalla nallelangalla, virkkuukoukun koko oli 8.
Ihan perushelppo tehdä, tein 6 silmukkaa jotka liitin yhteen ja siitä aloin virkkaamaan päätä kartion muotoiseksi, lisäilin aina välillä silmukoita kun siltä tuntu. Virkkasin niin kauan kunnes pipo oli tarpeeksi pitkä ja mahtui päähän :D viimeisen kerroksen virkkasin vain mustalla langalla ja virkkasin joka toisen yli että siitä tuli hieman kireempi että pysyy paikoillaan eikä tipu silmillä.
Sitten päättelin langat.
Äiti teki mulle tupsun koska sillä oli semmonen rengasjuttu jolla sai tupsuja tehtyä satakertaa helpommin kuin jos olisin alkanu kartongista leikkaamaan ympyröitä ja niiden avulla tehnyt. Sitten lopuks ujutin ton nauhan tohon alareunaan ja solmin rusetiks. Sitä nauhaa kannattaa jättää löysemmäks jotta sen saa päähän:D

Ite en tosiaankaan laske monta kerrosta tein ja monta silmukkaa kussakin kerroksessa on, menisin muuten ihan sekasin. Ton pipon tekemiseen ei menny kauaa, alotin eilen illalla, tänään oon tehny sitä aina välillä pätkissä mut sanotaanko että aikaa meni semmoset 3 tuntia?

Tää on toinen pipo minkä tein ja tää onnistu paljon paremmin, mun ensinmäinen pipo on aika taidonnäyte :D oon aina välillä lisänny silmukoita liikaa ja välillä taas oon jättäny silmukoita välistä että siitä tulis kireempi, joissainkohtii oon virkannu tosi kireetä, joissainkohtii tosi löysää.


Haluun lisää pipoja syksyks ja talveks. Mun enon vaimo teki muutama talvi sit mulle karvahatun ja mua niin harmittaa kun oon hukannu sen, tänätalvena haluun uuden karvahatun ja paljon kaikkia värikkäitä pipoja ja myssyjä. Onneks meiltä löytyy varastosta vaikka kuinka paljon lankaa joten ei muutakuin virkkaamaan. Neulomalla en aijo pipoa tehdä,mulla menis vaan hermot, ikä ja terveys:D

Ala-asteella piti käsitöissä neuloa nalle, arvatkaa kuka pisti äidin neulomaan sen :D

0 kommenttia: